Selvbetjent kantine betalingssystem

Ingen kassedame. Ingen kontanter. Ingen kø.

KANTINEKUNDE

Betal for frokost ved at scanne medarbejderkort, nøglechip eller med mobilen.

En nem og hurtig måde at betale i kantinen eller caféen

Medarbejdere scanner deres medarbejderekort eller mobil – så er betaling gennemført.

Scan medarbejderkort
Scan

Kantinekunde scanner medarbejderkort / mobiltelefon

Vælg varer

Kantinekunde vælger varer

Kvittering printes

Købet er gennemført og kvittering printes

Betal i kantinen med MobilePay

Betal direkte på terminalen med MobilePay

Gæster, håndværkere eller kursister kan betale med MobilePay.

Scan medarbejderkort
Vælg varer

Kantinekunde vælger varer

Betal med MobilePay

Kantinekunde indtaster mobilnr. og godkender betaling i MobilePay app

Kvittering printes

Købet er gennemført og kvittering printes

Betalingsmåder

Kantinekunder kan betale på flere måder – betalingsmåder kan også kombineres.

Betal over løn

Medarbejder betaler over deres løn. Løntræk kan f.eks. blive trukket for fast en frokostordning, fast abonnementsordning eller på det samlet køb.

Tank penge op

Medarbejder tanker penge op via FacilityNet webportal. Penge overføres med kreditkort eller MobilePay.

Køb frokost til gæster

Medarbejder kan købe frokost til gæster. Opret f.eks. en gæstebuffet knap eller scan et gæstekort eller elektronisk gæstebillet.

Køb klippekort

Køb elektroniske billetter på FacilityNet webportal, f.eks. et klippekort eller periodekort, som scannes på terminalen. Der kan oprettes forskellige typer af klippekort, f.eks. “Gæstefrokost”, “10-klips frokostbuffet”, “Kaffe rabatkort” eller “Månedskort”.

Scanningsmetoder til betaling

Kantinekunder kan scanne medarbejderkort, nøglechip, Rejsekortet, Smartwatch eller mobiltelefonen.

Scan medarbejderkort / nøglechip

Medarbejdere kan betale ved at scanne medarbejderkort eller nøglechip.

Scan QR med din mobil
Kantinekunder kan indlæse deres personlige QR på mobilen og så scanne med mobilen når der skal betales.
Scan Rejsekortet eller dit Smartwatch
Kantinekunder kan scanne med alle enheder med Mifare-chip, f.eks. med Rejsekortet eller Smartwatch, når der skal betales.
Kantine frokostbillet til gæster og kursister

Giv gæster og kursister en elektronisk frokostbillet

Elektroniske frokostbilletter kan købes via FacilityNet webportal. De elektroniske frokostbilletter kan tilpasses, f.eks. kan det være en endagsbillet til frokostbuffet’en eller et månedskort. Købet vil fremgå som gæstebespisning, når fakturaen dannes.

Tidsjusterede prislister gør købet hurtigere og minimerer fejlkøb

Varesortiment kan automatisk justeres i forhold til tidspunkt på dagen. Det er f.eks. muligt kun at vise morgenmad fra 7:00 til 10:00, frokost fra kl. 11:30 til 13:00 og aftensmad fra 18:00 til 20.00.

Image is not available
Image is not available
Image is not available
Morgen kl. 8.00
Middag kl 12.00
Aften kl 18.00
Slider

I opnår mange fordele med den selvbetjente kantine-terminal

  • Kontant- og personalefri kantineordning.
  • I opnår at alle medarbejder registreres, når de spiser i kantinen.
  • Tilbyd medarbejdere kun at betale for det faktiske forbrug.
  • Anvend mobilen til betaling.
  • Optimer madproduktion ud fra statistik.
  • Udsted elektroniske madbilletter til gæster.
  • Let at udskrive rapporter over kundernes forbrug.
  • Kantinekunder kan selv tilmelde / afmelde medarbejderkort på terminalen.

Features for kantinekunde

Betal med MobilePay eller kreditkort

Frokost kan betales direkte på kantineterminalen med MobilePay eller kreditkort. Det er også muligt at tanke penge op på sit medarbejder-kort eller adgangschip.

Automatisk optankning

Kantinekunder der tanker penge op på deres medarbejderkort / adgangschip, kan aktivere automatisk optankning, når saldo f.eks. runder 50 kr.

Scan medarbejderkort / adgangskort

Virksomheden kan anvende eksisterende medarbejderkort eller adgangskort til at betale frokost i kantinen. Betaling foregår ved løntræk eller ved at kantinekunderne tanker penge op.

Klippe- / månedskort til gæst

Giv gæster et klippekort eller periodekort, så de kan spise i kantinen. Det kan f.eks. være mødegæster, kursister, konsulenter eller håndværkere.

Se forbrug på webportal

Kantinekunder kan se deres forbrug ved at logge ind på webportal eller ved at scanne deres personlige QR.

KANTINE

Hurtigt at finde ledigt lokale og av-udstyr – både via Outlook og web.

Kantinen kan se salgstal og omsætning online

Køkkenpersonalet kan uden forsinkelse se salgstal samt se hvilke personer der har scannet sig ind på kantine-terminalen.

Se kantinesalg online

FacilityNet sender automatisk købsrapporter og fakturaer

Fakturaer sendes automatisk til virksomheder. Sideløbende modtager både bogholder og kantinekunder en købsrapport via e-mail, som dokumenterer købet.

Tilpas varesortiment og layout

Varesortiment og layout kan fleksibelt tilpasses på kantineterminalen. Det er muligt at udbyde et differentieret varesortiment og priser afhængigt af hvilke kantinekunder der anvender terminalen.

Differentierede varesortiment og priser til kundegrupper

Tilpas layout på vareknapper

j

Tilpas udseende samt tekst på knapper og labels

Kvittering minimerer “snyd”

Når købet er gennemført printes en kvittering. Kvitteringen kan lægges ved tallerkenen under frokosten. På kvitteringen fremgår en kontrolkode, hvilket gør den let at kontrollere.

Features for kantine

Online salgsrapport

Kantine-terminalen synkroniserer løbende med FacilityNet, så køkkenpersonalet kan se salget online. Det er muligt at udskrive forskellige typer rapporter, f.eks. køb opdelt pr. kunde.

Intelligent systemovervågning

Med det intelligente systemovervågning bliver brugere og køkkenpersonalet informeret om, hvis noget på terminalen er galt, f.eks. hvis et kabel er taget ud, hvis der ikke er internetforbindelse eller hvis der bonrullen er ved at løbe tør m.m. FacilityNet sender en SMS til de ansvarlige personer.

Z
Kvittering med kontrolkode

Når kantinekunden har købt varer på terminalen printes en kvittering på købet. Kvitteringen kan placeres ved siden af tallerkenen som bevis på betalingen.

Kan køre offline

Terminalen kan køre offline. Det betyder, at hvis der skulle være udfald på netværket, så vil kantinekunderne stadig kunne gennemføre købet. Så snart der er internetforbindelse vil kantine-terminalen synkronisere data.

l
Rettighedsstyring

Tilpas layout, varesortiment og priser til forskellige kunder og virksomheder.

Betal med MobilePay eller kreditkort

Frokost kan betales direkte på kantineterminalen med MobilePay eller kreditkort. Det er også muligt at tanke penge op på medarbejderkort eller nøglechip.

BOGHOLDER

Spar tid med automatisk fakturering og selvbetjent tilmelding af kantinekunder.

Selvbetjent tilmelding af kantinekunder

Kantinekunder kan selv tilmelde og afmelde deres kantinekort direkte på terminalen. Det sparer administrationen oceaner af tid.

Kantinekunde scanner kort

Kantinekunde scanner medarbejderkort og indtaster e-mail-adresse på terminalen.

Godkend e-mail

Kantinekunde modtager en e-mail. Kantinekunde opretter sin brugerkonto og er herefter tilmeldt på kantineterminalen.

Bogholder har fuldt overblik over køb og kantinekunder

Hent købsrapporter og kontobalance
Automatisk fakturering af virksomheder
Let administration af kantinekunder og kort

De største fordele

  • Kan betale hurtigt for frokost uden at stå i kø.
  • Kan betale med mobiltelefon.
  • Gæster kan betale med MobilePay eller gæstekort.
  • Kan se en oversigt over eget forbrug.
  • Kan se kantine-terminal salg online wia webbrowser.
  • Kan oprette egne vareknapper.
  • Undgår at kantinekunder ikke betaler for frokost.
  • Kan se detaljeret statistik over antal spisende i kantinen, hvilket kan optimere produktion.
  • Kantinekunder kan selv tilmelde deres kort på terminalen.
  • Rapport over forbrug pr. virksomhed / lejer fremsendes automatisk til debitorer.
  • Betaling kan foregå via løn, faktura elller tank-op.

Kom hurtigt igang – Kontakt os